Skotland og England - tirsdag den 19. juni 2012

Afgang fra Dunkeld

Vel ankommet til Skotland, tog vi bussen fra lufthavnen ind til Edinburgh og med toget et par timer nordpå til Dunkeld. Her blev vi sat af på en lille banegård. Turen var i gang og vi fandt hurtigt over river Tay og nord ud af byen. Vejret var fornuftigt og vi havde mod på at gå så langt, som vi kunne nå i dag. Så var turen nemlig godt i gang.

Vi gik gennem varierende natur og så kun enkelte huse på vejen. Ved godt 20-tiden nåede vi frem til søen Loch Ordie, hvor vi havde hele verden for os selv. Det var tid at slå Jans nyinvesterede telt op. Jan fik hurtigt kreeret en god varm aftensmad til os og vi nød solnedgangen.

Lige indtil Jan udbrød: "Nu kommer the midgets". Den popgruppe kendte jeg ikke... Man siger, at midgets skal opleves, før man tror på det.

Midgets er små myg, der næsten kun består af 2 vinger og en satans evne til at stikke lige som myggene.

Jan var hurtig til at pakke sig ind med vanter og myggenet på hovedet. Jeg sad bare dumt i korte bukser, tshirt og uden handsker og myggenet. "De gør da ingen væsen af sig", sagde jeg. Jeg tog fejl! Næste morgen kløede det overalt og jeg lignede en, der havde fået et kraftigt anfald af røde hunde. Så kan det nok være, at jeg fik respekt for de små bæster.